Elbussdepåer behöver ett fritt och riskfritt utrymme där bussar och personal kan röra sig. 

Vid behov sänks laddkontakterna ner från taket efter att bussen stannat för laddning. Denna operation styrs av en tryckknapp av säkerhetsskäl; Av samma anledning är upp- och nedrörelser låga hastigheter med begränsat vridmoment och ändstopp.

Conductix-Wampfler laddvindor för bussdepåer är byggda kring våra mycket pålitliga släpringar för att stödja den höga statiska laddningsströmmen på lång sikt.

Från en standardkonstruktionsbas anpassas de till din maskin av våra experter.

Specifikation
  • Monospiralspolar tillverkade av stål upp till 1 m diameter
  • Europeiskt tillverkad elektrisk växelmotor med kontrollbox för att säkerställa säkerhetsfunktionerna
  • Lågspänning Haspelring upp till 800 V med statisk ampacitet upp till 270 A och silverpläterade signalringar för konsekvent mätning av kontakttemperaturer och säkert datautbyte mellan bussen och laddaren
  • Haspelkablar utrustade med CCS typ 2-kontakter enligt IEC62196 standard för 7 m utbetald längd
  • Möjlighet till fjärrkontroll från Jay-serien för specifika installationsfall där kabeldragning är svår
  • Från de befintliga konstruktionerna utvecklar vi skräddarsydda lösningar som efterfrågas av våra kunder.
FAQ

Hur säkerställer du en oavbruten dialog mellan laddstationen och bussen?

Vi använder silverpläterade signalringar och borstar av silverlegering för att på ett tillförlitligt sätt överföra PWM-signalen, vilket stöder dialogen mellan bussen och laddaren och temperaturmätningen genom PT1000-sensorerna som ingår i kontakterna.

Se vad vi har mer att erbjuda

Relaterade produkter

Innovativ kraft och signal Management börjar med Conductix-Wampfler!