WirelessCharger 3.0
Trådlös laddning


Genom fysikens natur kommer WirelessCharger 3.0, förutom till exempel Laddnings kontakter, fri från mekaniskt slitage relaterat till kraftöverföringen. Alltså, inget underhåll på detta.
Eftersom det finns smuts och skräp i nästan alla industriella miljöer och andra tänkbara operations utrymmen lämpliga för WirelessCharger, försöker vi begränsa exponering och påverkan. Vi för inte luft genom kraftelektronikenheter i kylningssyfte, så inga underhållskrav på rengöring. Vi kyler endast på basis av passiv konvektionskylning. Frånvaron av fläktar, som har en begränsad livslängd, eliminerar behovet av underhåll på detta, liksom det eliminerar fläktar som potentiella grundorsaker till stillestånd. Den permanenta övervakningen av drifttillstånden på kraftelektronikenheterna ger oss möjligheten att inte bara upptäcka feltillstånd och aktiva skyddslägen, det tillåter också att utlösa varningar och påbörja lämpliga åtgärder innan stilleståndet uppstår och kostar pengar. IPS (induktiv strömförsörjningsenhet) och laddplattorna har höga IP-klasser som gör rengöringen enkel, om det överhuvudtaget behövs.
WirelessCharger 3.0 är genom designen lätt att hantera, mycket robust, i stor utsträckning opåverkad av omgivningsförhållanden, fri från mekaniskt slitage och kräver ett minimum av uppmärksamhet efter idrifttagning, om det behövs, påkallar utrustningen för uppmärksamhet själv. Minimal uppmärksamhet krävs, frånvaro av mekaniskt slitage, enkel åtgärd vid behov gör WirelessChargers till en verkligt underhållsvänlig lösning med utmärkt total ägandekostnad. Så WirelessCharger 3.0 betalar tillbaka stadigt över tiden.
Fördelar och funktioner med WirelessCharger 3.0:
Pågående laddning/möjlighetsladdning:
Inga stillestånd, inga extra fordon, mindre batterier.
Interventionsfri laddning:
Laddningsprocessen kan vara helt automatiserad, mänskligt ingripande är inte nödvändigt.
Miljöpåverkan och säkerhet:
Inga öppna kontaktytor som kan påverkas av omgivande påverkan. Systemet är beröringssäkert, så det har en hög säkerhetsnivå. Komponenter som vanligtvis exponeras kommer i IP54 eller högre.
Tydliga och lättförståeliga displayer och gränssnitt:
Förenklat handhavande med lysdioder eller displayer i färg, vilka tydligt indikerar tillstånd, display på den stationära induktiva strömförsörjningen namnger tillstånd. CAN open/CAN 2.0B kommunikation och Ethernet-gränssnitt möjliggör en livslängdsövervakning av driftdata, tillgång till loggade data och en enkel interaktion mellan WirelessCharger och fordonssidekontroller och/eller batterihanteringssystemet.
Stora positionstoleranser:
WirelessCharger har väldigt höga toleranser när det gäller positioneringen över laddplattorna.
- Specifikation
- Nedladdningar
- FAQ
Specifikation
Sammanfattning av några praktiska egenskaper för WirelessCharger 3.0
Effekt:
Uteffekt: max 3 kW och max 60 A och max 59 V
Energieffektivitet: upp till 93 % uteffekt jämfört med näteffekten
Positioneringstoleranser och luftspalter:
Luftspalttolerans: från 10 till 40 mm för maximal effektivitet
Positionstolerans: +/- 25 mm för maximal effektivitet
Lägestolerans: +/- 40 mm beroende på luftspaltstorlek
Vinkeltolerans: upp till 40° med 40 mm avstånd
Interaktion på rörliga och stationära sidor:
Intern kommunikation: induktiv kommunikation, inte utsatt för radiostörningar
Gränssnitt:
Extern kommunikation: Ethernet, CAN 2.0B/CANopen, med flera tillgängliga datamatriser
Programmering:
Användarvänlig webbserver med fyra driftlägen
Värmehantering:
100 % passiv kylning: elektronik utan en enda fläkt, för längre livslängd
Temp. hantering: Laddplattor och batteritemperaturer hanteras i 2 steg (varning, fel)
Induktiv strömförsörjning:
IP54, kan monteras direkt på väggen utan extra kostnad för ett skåp
Fysiskt gränssnitt (IPS):
Laddstationen har en skärm och en stor statusbakgrundsbelysning (mot väggen)
Fysiskt gränssnitt (MPU):
Den mobila elektroniken har 3 lysdioder för att underlätta testning och idrifttagning
Kabellängder:
WirelessCharger 3.0 pad-kablar kan kapas på plats till önskad längd
Möjlig optimering av MPU-storleken:
MPU-storleken kan göras lägre genom att ta bort kylflänsen om alternativ kylning finns tillgänglig eller om chassit kan användas för värmeavledning. Be om en specifik version om det behövs